درمان های طبیعی شایع سرماخوردگی : کدامیک کارساز است؟!

درمان های طبیعی شایع سرماخوردگی : کدامیک کارساز است؟!

ما از پزشکان برنامه های تلویزیونی خواستیم که درباره بهترین و بدترین روشهایی که با سرماخوردگی به طور طبیعی مبارزه میکنن، توضیح بدن.
هیچ درمان قطعی برای سرماخوردگی وجود نداره فقط برخی درمان ها علائم رو تسکین داده و طول مدت بیماری رو کم میکنن. البته در وهله اول برخی عادات سالم هم خطر ابتلا به بیماری رو کاهش میده. به گفته این پزشکان: برخی از بیماران ما درمان طبیعی رو موثر میدونن و ما نیز طبق آخرین مطالعات این درمان ها رو مورد بررسی قرار دادیم.

مدیتیشن
آیا کارسازه؟ طبق یه تحقیق بزرگسالانی که برای هشت هفته مدیتیشن میکردن حدود یک سوم کمتر از گروه کنترل سرما خوردن.
جنبه های منفی؟ تا الان مسئله خاصی گزارش نشده

ورزش کردن
کارسازه؟ افرادی که یه برنامه ورزشی با شدت متوسط داشتن ۲۹ درصد کمتر از گروه کنترل سرما خوردن. ورزش ملایم ممکه علائمی مثل گرفتگی رو تسکین بده.
جنبه های منفی؟ وقتی که احساس بیماری میکنین، مراقب باشین که بیش از حد فعالیت جسمی انجام ندین.

خوابیدن
کارسازه؟ کسانی که کمتر از هفت ساعت خوابیده بودن نسبت به اونایی که هشت ساعت یا بیشتر خوابیده بودن نزدیک به سه بار بیشتر احتمال داشته که دچار سرماخوردگی بشن (وقتی که در معرض ویروس بودن)
جنبه های منفی؟ هیچ جنبه منفی نداره پس با خیال راحت هر چقد که میخواین بخوابین!

زینک
کارسازه؟ ارزش امتحان کردن رو داره. اگه در عرض ۲۴ ساعتی که احساس بیماری میکنین این ماده معدنی رو دریافت کنین نمیذاره ویروس تکثیر بشه و در نتیجه دوره بیماری کاهش پیدا میکنه.
جنبه های منفی؟ این قرص ممکنه طعم بدی داشته باشه و یا باعث تهوع بشه.

اکیناسه (گل سرخارگل)
کارسازه؟ بیشتر شواهد نشون میدن که زیاد هم برای سرماخوردگی مفید نیست، اما بعضی کارشناسان هنوز هم اون رو توصیه میکنن. طبق یه تحقیقی که در این زمینه انجام شده اکیناسه دوره سرماخوردگی رو همونطوری که یه دارونما کوتاه میکنه کاهش میده و زیاد قوی نیست.
جنبه های منفی؟ این گیاه عوارض جانبی شایعی نداره. اما بهتره که با پزشکتون مشورت کنین، شاید بهش آلرژی داشته باشین!!

ویتامین C
کارسازه؟ تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده، این مکمل باعث کاهش علائم سرماخوردگی نمیشه و دوز بالای اون در برخی مواقع ممکنه اینکارو انجام بده.
جنبه های منفی؟ مطالعات خطر خاصی ازش پیدا نکردن، اگرچه در مواردی ممکنه باعث ناراحتی در معده یا ایجاد سنگ کلیه در کسانی بشه که در معرضش هستن.

جینسینگ
کارسازه؟ بهتره ازش بگذرین! برخی تحقیقات نشون دادن که مصرف پیشگیرانه جینسینگ میتونه دوره سرماخوردگی رو کوتاه کنه، اما از طرف دیگه کارشناسان نگران نتایج متناقضی هستن که از مطالعات گوناگون بدست اومده.
جنبه های منفی؟ جینسینگ به طور عادی خطری نداره، و قند خون رو هم پایین میاره (برای افرادی که دیابت دارن). اما اگه بیش از حد مصرف بشه میتونه باعث سردرد و بیخوابی بشه.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط: تندرستی
[ سه شنبه 4 آذر 1393 ] [ 1:3 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]